Friday, August 21, 2009

Bengang Episod II !!!

Sambungan...sebnarnya aku ikutkan hati malas nak sambung cita ni...orang ckp benda yg sudah sudahlah kan?...tp aku masih belum puas hati klau sesuatu tu xsempurna...maksudnya story tu tinggal tanda tanya...cam filem sepet, gubra...aku anti tul cita tu (sory la klau ada peminat dia dlm blog ni huhu) dan aku jgak malas nak buat ending story nih...tp disebabkan ada gamba yg ttinggal dlm kamera aku aku pon rajinkan diri tuk taip n upload gamba nih....dlm aku merajinkan diri...masalah plak ngan font dia...p/s: Ketua ICT sila check n ambil tindakan segera..dalam berjam2 di Episod bengang lalu kami hanya memasang umpan, menghumban ke tengah lautan yg luas, tetapi xditarik2...aku pon xtau pasaipa..maybe salah pengiraan air pasang surut...aku yg salah atau buku jadual air yg salah??? yg pasti REZEKI itu DATANG DARI ALLAH. Pastu menunggu terus menunggu...Ayie pon sampai dah boleh buat perambut dah...syabas bete.. kitaorang terus membuat keputusan tuk berehat sebentar sambil mengisi usus perut yg kering kontang...mujur ada Restoran Pauziah dapatlah kami membasah tekak, mengisi sesuatu dalam usus..."OIt..makan pa?" Sir memecah kebuntuan Seachild...ramai sgt dalam kedai nih..mcm2 pe'el ada...hehe lawa, cantik, comel, pakguard, kerani, berbaju kurung, farmasi, xcukup kain pon ada..."mmm makan jela angin" aku cuba mngusik...duduk ja di meja Fir mencari nasik campur, Sir plak nasi ayam...Ayie masih kebuntuan..tetiba ja " Bang Nasi Goreng Sotong (NGS) satu.."NGS?? ada ka ?? tanya aku yg agak pelik..."ada la yang tu pun xpenah dengar?" Ayie membalas.. "taula xdapat ikan lagi..jgn jadi pelik2, hang tengok mana?" aku menambah lagi kepelikan..." Tu kat menu" Ayie cuba membela diri..." Owhhh ada rupanya" bisik hatiku yg masih rasa pelik...pelik2 ja menu zaman sekarang...huhu Dalam aku masih pelik Fir n Sir baguih membedal nasi masing...

"mmm sedapnya, mana NGS aku nih" Ayie melihat Fir bersama nasi lauk & teh o ais limau.

Aku cuma minum ja...Fir n Sir makan & terus makan, makan & terus makan...sampai abih...tp nasik Ayie xsampai2 lagi...order lagi yg pelik2 huhuhu...ngan muka terus 'frust' aku tau muka dia menggambarkan hati n usus yg tertunggu2 menu pelik hehe...

"mana nasik aku" ala cedihnya muka....

Pas aku amik gamba ni trus nasi sampai..."pelan2 la makan" Aku mengusik lagi...makan punya makan at last xabih lak..."usus perut aku dah masuk angin" katanya huhu....kami pun tanpa lengahkan masa bertolak ke tempat baru...org slalu panggil tempat ni Seagate...tempat ni sembilang pon ada,ikan duri, ketukar, mcm2 la...tp tempat ni orgnya baik2...tp ni bukan kawasan perumahan...tp semuanya dok rapat2 bergurau senda, kadang2 mcm tempat urut urat lak pon ada...xtau la...dua di sana dua disini...tp napa berdua ja??? ntah ar paham sendiri la yop...bak kata Ayie...hmmm

Sampai ja mcm biasa pasang umpang humban satu demi satu....huhhuu mulala ada adegan balingkuat tp bila mendarat sekaki kedepan...hmmm salah ilmu nih...humban dan terus humban....tetiba ja "ehh macam ada ikan ja Fir tu...." pakcik tegur..."hahaha aku dah dapat sekoq" Fir sronot...Seachild yg lain trus dan trus baling umpan n bersedia tarik mana tau dapat gak ikan lembu lagi huhuhu....

"hehe ikan lembu beb" Fir bersama tangkapan sulong Seachild hari ni

Punya la lama xdapat sekor pon...xsudi btui ikan kat Seagate nih sentuh mata kail kami...
Intai kami antara nmpak, esok jgn nyesal ikan2 kat Seagate....huhuhu "Ahhh kepala aku pening la...cm xdak ikan ja" Ayie mula merungut...sambil siapkan perambut..

"alahai mana la ikan nih"


"oit kepala aku sakit la" Ayie merungut lagi...myb nak demam kot..xpon tensen....tunggu punya tunggu...bukan kata tarik...atau ikan gigit sentuh pon x....aku pon xphm..."aku kena amik ubat nih" Sergah Sir...aku pon tgk sambil amik gambaq...hehe leh upload dlm blog...

"Lebih dos tu"aku hanya mampu memerhati.

Awas:
Perlu pemerhatian dari Doktor yg diiktiraf sahaja

Dalam gua melayan Sir...gua ada tgk aksi-aksi lain...bukan aksi karau rod....tp ada la...tgk sendiri la aku malas nak crita...mood xda...

"Ya Allah jika rezekiku masih dilangit, turunkanlah, dan jika didalam bumi keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah, dan jika jauh dekatkanlah"


Biarpon 3 ball bearing...tapi byk BERJASA

Ni mancing ka pi camping???

"Wah tido lena nih...macam tido atas sofa ja"

Aku rasa setakat tu ja kot...aku pon dah letih...tp yg pasti...pas ni akan ada post yg lebih menarik bersama spesis baru....Sebelum itu Aku ingin ingatkan pada pengasas Seachild , Ahli mahupon recruit Seachild...mestilah berhati teguh,berani, mempunyai daya ketahanan mental dan fizika, sabar, beretika, menepati janjil...
Kalau takut dilambung ombak, Jangan berumah ditepi pantai...Kalau mudah mengalah jgn sertai Critical Seachild...Salam

0 cakap-cakap kosong...: